未果寻病终

I'll try anything once

Kings Never Die - Eminem、Gwen Stefani

EaFey: 2014年6月12日,万达影视传媒有限公司对外透露,由万达文化产业集团全资投拍的好莱坞电影《Southpaw》(暂译名《左撇子》)将于6月16日正式开机。全资投拍一部美国电影,这样的举动对于中国影视公司来说还是首次。影片原本计划由世界著名说唱天王Eminem出演,却被其婉言拒绝,并答应为此电影演唱主题曲

Here to stay

在这里停留

Even when I'm gone

即使当我已经离开了

When I close my eyes

即使我已经合上双眼

Through the passage of time

时间可以流逝

Kings never die

但是王者永不逝去

 

I can hear the drummer drumming

我能听到鼓手下的鼓在震动

And the trumpets, someone's tryna summon someone, I know something's coming

以及喇叭的吹鸣,有人正在召唤着谁,我知道审判日即将到来(trumpet是上帝使自己被听见的方式)

But I'm running from it to be standing at the summit

但我飞奔逃离那里,我站在山峦的顶点

And plummet, how come it wasn't what I thought it was

但是突然开始坠落,完全不是我所设想的那样

Was it, too good to be true?

是不是,我太直接、给的太过,让人接受不了(人们各种指责EM歌里煽动暴力,反同性恋,毒品,妓女

Have nothing, get it all but too much of it

从前一无所有,到现在得到我所有想要的,但是不是得到的太多了(得到名声的同时,失去了太多)

Then lose it again, did I swallow hallucinogens

然后我要再重新失去一次?所以我磕了药

Cause if not, where the hell did it go?

如果不,眼睁睁地现实又会再跌到哪里去?

Cause here I sit in Lucifer’s den by the dutch oven

我坐在路西法(堕落天使)的恶穴中,坐在荷兰烤箱旁

Just choosing to sin

我决定要堕入罪恶(EM与恶魔做抗争却失败)

Even if it means I'm selling my soul, just to be the undisputed again

即使意味着我要出卖我的灵魂,我也要再次成为不容置疑的终极斗士

Do whatever I gotta do just to win

我会不惜一切代价就为了赢(白人的肤色使他更易遭到社会、他人的攻击)

Cause I got this motherfucking cloud over my head

因为那该死的乌云始终遮蔽着我的脑袋

Crown around it, thorns on it

围绕着我的脑袋,荆棘丛中刺出

Cracks in it, bet you morons didn't

向内戳裂我,那些碌碌无为的傻子们

Think I'd be back, did ya?

还真的以为我的堕落回地下,再也回不来了,是不是?

How 'bout that I’m somehow now back to the underdog

那我现在再回去变成地下的失败者,怎样?(地下的underdog根本没他的水平)

But no matter how loud that I bark, this sport is something I never bow-wow'd at

但是无论我像疯狗一样吠地多响,但这游戏是我从来不会屈服的(可能最近的风格有人会说他像狗一样狂叫;但EM从不为了流行而特意添加水分;)

I complain about the game, I shout and I pout, it's a love-hate

我抱怨着游戏,我叫喊着、愤怒着,对它又爱又恨

But I found out that I can move a mountain of doubt

但是我发现可以消除我心头那像山一样沉重的疑惑、痛苦

Even when you bitches are counting me out, and I appear to be down for the count

即使你们婊子们打算把我驱逐出去,而我也确实很失落

Only time I ever been out and about is driving around town with my fucking whereabouts in a doubt

我唯一离开的时间是在城里飙车,我下落不明,我深陷疑惑(指2011年代言克莱斯勒汽车超级碗总决赛时的广告)

Cause I been lost tryna think of what I did to get here but I'm not a quitter

因为,我迷失了,想要弄清楚我如何才能回归,我绝不是懦夫(跟电影Southpaw中主角一样,想要重新赢得尊重,并在音乐里走的更远)

Gotta get up, give it all I got or give up

必须站起来,破釜沉舟,不然还不如直接放弃

Spit on, shit on, stepped on, but kept going

练习,短暂小息,或者进步,但是绝不停下

I'm tryna be headstrong but it feels like I slept on my neck wrong

我想要继续自己的坚持,但是好像又发生了什么不对的

Cause you're moving onto the next, but is the respect gone?

你开始往下一个目标前进,但是好像他们的尊重早已不再(而且现在咨询繁杂,媒体和人们的注意点几乎每周都在变)

Cause someone told me that

但是有人曾经告诉我

(Kings never die)

王者应该是永不逝去的

 

 

Don't give me that sob story liar, don't preach to the choir

不要给我那些讲虚假的煽情故事,不要找借口、给我布那些道,

You ain't never even had to reach in the fire to dig deep

你都从没直面那火焰,继续往深攫取

Nobody ever handed me shit in life, not even a flyer

从没有人在我生命中给过我什么,甚至是机乘人员

Wouldn't even take shit into consideration

我才不在乎其他一切与我登顶无关的事

Obliterate anyone in the way

抹去我一路上的所有人

I think I see why a lot of rappers get on these features and try to show out on a track with me

我想我知道为什么那么多rapper想要在一首歌里,想跟我合作来给他们的歌添彩

But it'd actually have to be a fucking blowout to get me to retire

那(EM的部分)确实足够好,足以让我早点去离去

Tell these new artists that kings never die

告诉那些新出的艺人,王者永远不会逝去

I know shit has changed in this age, fuck a Twitter page

我知道这么多年里事情变了很多,去他们的twitter,(EM讨厌社交媒体,

Did it just say I've been upstaged?

刚刚是不是说我退到舞台后去了?别人用此来成名,他偏不。所以他的twitter没有关注任何人)

Why am I online? It's driving me crazy

我为什么要在网上?这让我抓狂

I'm riding shotgun tryna get a gauge

我拿着猎枪想要试着去看看

Almost hot, but I'm not gonna' conform

我的东西网上挺火的,但是并没有引起大轰动

With a stage pass and this shit

只是得到上台舞台表演的机会

And opinions sway, I can hear them say

底下的留言摇摆不定,我可以听到他们在说,

If I stay passionate maybe I can stay Jay miraculous

如果我继续保持清醒和热情,我可能还可以像Jay-Z一样的传奇(Jay_Z不像EM在圈中经常被被恶意中伤)

Comeback as if I went away

要我卷土重来,看起来好像我曾经离开过(EM在09年休整后,即使歌火了,人们仍旧不满意,觉得EM不如从前)

But detractors just say so much for the Renegade

但是那些诋毁我陨落的人,又一直说些《Renegade》的屁话(EM与Jay-Z合作)(普遍认为EM在Jay_Z自己的歌里完全盖过他的风头,你尊重Jay_Z,为何不尊重我)

Someone's gonna make me blow my composure

他们要逼我丧失我的理智

Here I go again, center stage and I feel like I'm in a cage

现在我重新开始,走上舞台,但我觉得我像困在笼子里

Some want a champion to fall

他们极度渴望王者陨落(从职业生涯一开始,就很多人希望他被下架;还有恶意诋毁的人,看不顺的人等等

I still wonder why I laugh at 'em, cause why care when I'm awesome?

难怪我会取笑他们,因为他们从来都赢不了我(在过去,EM会反击那些针对他的人,并且从来都是他赢)

Fuck what these cynics say

所以,管他妈的那些愤世嫉俗的人说什么屌东西

Just goes to show that when my back's against the wall

我只管继续前进,因为我有墙可以靠背支撑

And I'm under attack again, that I'll act as if I'm posted up

而我现在又再次成为攻击的目标,我看起来就像张贴在墙上的海报一样明显

With this pent up rage, cause all these plaques in my office

在这幽闭的笼子里,看着录音室里白金唱片(plaque也能指菌斑)

On the floor stacked against the door

从地板一直蔓延到门边

Are they just metaphors for the odds of when you comin' back again?

难道它们也单单只是象征,为了他们叫我“回”到那个所谓“水准”(奖杯的意义本来就是人为附加的)

Cause all the accomplishments, accolades, awards

因为那些所有的成就,荣耀,奖项

And trophies just don't mean jack anymore

那些奖杯其实根本就什么意义都没有(真正的艺人不会在意奖杯,而是做好音乐)

If I'm here today and gone tomorrow

因为即使我今天仍在,我也可能明天就会逝去

And I'm not gonna be

我不会一直在

 

 

Here to stay

在这里停留

Even when I'm gone

即使当我已经离开了

When I close my eyes

即使我已经合上双眼

Through the passage of time

时间可以流逝

Kings never die

但是王者永不逝去

I want it, I'm coming to get it

我想要的,我正在努力去争取,

 

 

So you son of a bitches don't duck you’re gonna get Riddick Bowe’d

所以你们不用手下留情,你们阻止不了我

Critics'll end up in critical, think your shit is dope all you're gonna get is smoked then

批评家们最终会被批评,认为你的东西是毒品,你会得到的所有的东西都是被熏出来的

And I'm not stopping until I'm top again, all alone and on a throne

我不会停止,直到我再次,所有单独和在一个宝座

Like a token of respect, or a homage poem, or an ode I've been owed

象一个尊敬的象征,或一首诗,或是我所欠的一个颂歌

Tossed in the air by my own arm, and launched so hard I broke my collarbone

扔在空中自己的手臂,并推出了这么辛苦,我的锁骨断了

And when it's my time to go, I'm still not leaving

当我的时间去,我仍然没有离开

Stop for no one, I don't know but I've been told an obstacle that

我不知道,但我已经告诉了一个障碍

Blocks your road, knock it over, time to go for that pot of gold, cause

挡住你的路,把它敲了,时间去了那罐金子,因为

 

 

They say kings never die

他们说国王永远不死

Just ask Jam Master Jay

只问果酱大师

They just grow wings and they fly

它们只是长出翅膀,它们飞翔

So, hands up, reach for the sky

所以,举起手,伸手到天空

Try to hold up and prolong these moments

试图保持和延长这些时刻

Cause in a blink of an eye

引起眼睛一眨

They'll be over

他们将要结束了

 

 

Tryna secure your legacy like Shakur

在确保你的遗产像Shakur

And ensure that nobody's ever gonna be what you were

并确保没有人会成为你的

So before you're leaving this Earth

所以在你离开这个地球之前

You want people to feel the fury of a pure evil cerebral berserk

你想让人觉得一个纯粹的邪恶的脑死亡的愤怒

Deacon of words, syllable genius at work

执事的话,音节的天才在工作

Plus I'm thinking that they're mistaking my kindness for weakness, distill it with meanness

再加上我认为他们错认为我的善良软弱,提炼它的吝啬

I went from powdered milk to Purina

我从奶粉普瑞纳

To flipping burgers on the grill for some peanuts

在烧烤架上煎汉堡

To Gilbert's to arenas, call me Gilbert Arenas, still appeal to the dreamers

吉尔伯特阿里纳斯的,叫我吉尔伯特阿里纳斯,还呼吁的梦想家

I made it to the silverscreen where Rocky's still what the theme is

我到了那里的岩石仍然是屏幕的主题是什么

Khalil on the beat cause making the beat ain’t the same feeling to me as killing the beat

Khalil正在战场上,因为我从没觉得我们是在制作节奏,我们是在毁灭中产生节奏(Khalil是EM自从Recovery开始制作伴奏)

So fulfilling to me is what filling a seat is

这让我感觉到我真的是实实在在坐在王位上的感觉

That sound, vomit, thirst and how common underground commons eat

曾经这声音,呕吐物,对成功疯狂的渴望,以及生活在贫民区时那些救济粮

Outsider stomach growl, throbbing hunger

在外面肚子叫个不停,抽痛着,饥饿

Out-rhyming everyone, God just give me one shot

在外面到处寻找机会,但上帝只给我这一次成功的机会

I swear that I won't let you down

我向你发誓我不会让你失望的

I'mma be around forever, entertain even in the ground

我会名留青史,即使我在底下(地下)我也会

You ain't never gonna hear me say I ain't

你绝对不会听到我说我不是

 

 

Here to stay

在这里停留

Even when I'm gone

即使当我已经离开了

When I close my eyes

即使我已经合上双眼

Through the passage of time

时间可以流逝

Kings never die

但是王者永不逝去

Oh, oh, oh

Oh, oh, oh

Kings never die

王者永远不会逝去


评论(1)
热度(23)