未果寻病终

I'll try anything once

My way - YEN TOWN BAND


传说中大家都想用在葬礼上的一首歌





And now, the end is near

现在,终点已经靠近

And so I face the final curtain

于是我要面临人生最后的落幕

My friend, I'll say it clear

我的朋友,我会说个清楚

I'll state my case, of which I'm certain

我会讲述我的人生之路

I've lived a life that's full

我度过了一个充实的人生

I've traveled each and every highway

我经历过艰难险阻的路途

But more, much more than this

但是,更重要的是

I did it my way

我走自己的路

Regrets, I've had a few

遗憾,我也曾有过一些

But then again, too few to mention

但是不值一提

I did what I had to do

我做了该做的一切

And saw it through without exemption

回想起来也不求赦免

I planned each charted course

我规划过每一次行程

Each careful step along the byway

每一个精细的步伐

And more, much more than this

而更重要的是

I did it my way

这是我的人生

Yes, there were times I'm sure you knew

是的,有过那么几次

When I bit off more than I could chew

我背负不能承受之重

But through it all, when there was doubt

但自始至终,就算充满疑惑

I ate it up and spit it out

我还是克服困难战胜了它

I faced it all and I stood tall

我勇敢面对且不曾低头

I did it my way

因为我要过自己的人生

I've loved, I've laughed and cried

我曾经爱过笑过哭过

I've had my fill; my share of losing

我曾经满足也曾经失落

And now, as tears subside

现在,当泪水消逝

I find it all so amusing

我发现一切都能坦然面对

To think I did all that

回想我所做过的一切

And may I say - not in a shy way

我毫不羞愧的说

"No, oh no not me"

我没有虚度

I did it my way"

我走自己的路

For what is a girl, what has she got?

一个女孩她拥有什么

If not herself, then she has naught

除了她自身,她就一无所有

To say the things She truly feels

说出真实感受

And not the words of one who kneels

而不是身不由己的话

The record shows I took the blows

时间会证明我经历的一切

I did it my way

我的生活

yes,it was my way

对,这就是我的一切


评论
热度(30)